سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبیر پیوسته خود را از ما به حساب مى‏داشت تا آنکه فرزند نافرخنده‏اش عبد اللّه پا به جوانى گذاشت . [نهج البلاغه]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :82
مهمانان دیروز :60
کل مهمانان :278215
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/2/7
10:17 ع
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

اجرای طرح تجمیع و تجهیز اراضی و ایمن سازی قنات چشام

  معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  سبزوار از اجرای مرحله دوم طرح تجمیع و تجهیز اراضی و ایمن سازی قنات روستای چشام در بخش داورزن طی  سال جاری خبر داد.

«مهندس ایزدیان» گفت: این طرح در سطح 50هکتار با اعتباری معادل 550میلیون ریال در این شهرستان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: طی 3سال گذشته طرح مطالعاتی این پروژه آغاز و عملیات اجرایی آن نیز از سال قبل در سطح 50هکتار آغاز شده است.

وی اعتبار مرحله اول اجرای طرح را 600میلیون ریال اعلام کرد و افزود: 75درصد آن از محل تسهیلات دولتی و بقیه آن از محل خودیاری تامین شده است.رئیس اداره امور زیربنایی جهاد کشاورزی سبزوار هم عملیات اجرایی این طرح را شامل تسطیح لیزری اراضی، احداث جاده بین مزارع، احداث کانال انتقال آب و عملیات ایمن سازی قنات روستای چشام دانست.«مهندس احمد باغانی» هدف از اجرای طرح را استفاده صحیح از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری آبیاری به منظور افزایش تولید در واحد سطح عنوان کرد.وی اظهار داشت: 230هکتار از اراضی قنات چشام تحت پوشش طرح قرار دارد که تاکنون عملیات در 100هکتار آن اجرا شده است و با تکمیل اجرای طرح 45درصد در میزان آب استحصالی صرفه جویی می شود.وی خرد بودن و پراکندگی اراضی، استفاده نکردن از ماشین آلات کشاورزی، هدر رفتن آب در انهار به دلیل مسیر زیاد آن، بالا رفتن هزینه های کاشت تا برداشت و پایین بودن بهره وری تولید در واحد سطح را از عوامل غیراقتصادی بودن کشاورزی اعلام کرد.این مقام مسئول گفت: روستای چشام واقع در بخش داورزن دارای 2رشته قنات است که قنات چشام با میزان آبدهی 35لیتر در ثانیه سالانه 54هکتار از اراضی آن زیر کشت محصولات زراعی قرار می گیرد.

منبع: وبلاگ اخبارفرهنگی اجتماعی بخش داورزن


90/9/28::: 1:43 ع
نظر()
  
  

چند سالی بود که برخی‌ها در صدد بودند تا با تاسیس آشپزخانه در روستای چشام مایه خوشحالی مردم شوند، اما به نتیجه نمی‌رسید؛ تا اینکه این طرح در ذهن خانواده‌ای متدین و مردم‌دار و محترم خطور کرد و با عزم و اراده و تلاش و پشتکار فراوان بالاخره به نتیجه رسید و اولین آشپزخانه عمومی در سطح منطقه داورزن هم در روستای چشام افتتاح شد. بنا به گفته علیرضا قربانپور سرآشپز و موسس این آشپزخانه مساحت این طرح 100 متری با ساخت و ساز و نیز خرید وسایل مورد نیاز 15000000(پانزده میلیون)تومان شده که خوشبختانه هیچ نهاد و مسئولی مساعدت مالی و زبانی که مایه دست‌گرمی ما باشد،انجام نداد گر چه ما بدون هبچ چشم‌داشتی این طرح را شروع کردیم و با عنایت پروردگار به سرانجام رساندیم.

کارت بهداشت

    نمای داخلی 

افتتاح این طرح مصادف بوده با ماه مبارک رمضان و این برادر عزیز این شایستگی را داشته که غذای افطار و سحری روزه‌داران را تهیه کند.

در حال حاضر روزانه حداقل 100 تا 150 غذا در روز فروخته می‌شود که با توجه به شروع کار و نداشتن امکانات لازم برای تبلیغات خدا را شاکرند و سپاس‌گذار.

مشغول کار

سرآشپز

سرویس دهی به ارباب رجوع

لیست غذاهای موجود:

چلوجوجه؛ چلوکباب؛ چلومرغ؛ چلوقیمه؛ چلوگوشت و انواع ساندویچ سرد و گرم.(قیمت غذاها با توجه به بی‌ثباتی قیمت برنج و گوشت درج نشده است)ولی در حال حاضر قیمت غذاها از 1400 تومان تا 2400تومان می‌باشد.(ضمنا برای مجالس این قیمت‌ها توافقی است).

 

آشپزخانه برادران قربانپور    (تلفن 09157700040)

آدرس: روستای چشام، ابتدای ورودی شهرک، جنب استادیوم ورزشی روستای چشام.


  
  

 

باز هم صحبت از مقوله بسیار بسیار مهم و مشکل تمام نشدنی جوانان مستعد و کارآمد به میان آمد؛ مشکل اشتغال و کار .

در ابتدا کسی به همت و تلاش وصف ناپذیر این 4 برادر (آقایان: علیرضا، حسین، داود و سعید بروغنی) خوش خلق و باصفا اعتنا نمی کرد، اما بعد از این که این برادران به حرف خود جامه عمل پوشاندند و با فروش سرمایه های پس اندازی خود و کمک پدرشان و همین طور امیدهای مادرانه مادرشان، توانستند با تاسیس مرغداری تمام صنعتی گامی مهم در منطقه و همین طور اشتغال خود و دیگران یردارند. دیگران را متقاعد ساختند که خواستن توانستن است و می توان هر کاری را با تلاش و همت به سرانجام رسانید.

این طرح مهندسی است و جهاد کشاوری شهرستان سبزوار با نظارت مستقیم خود و تعیین بهترین محل از جهات گوناگون ایشان را یاری می رساند.

مساحت کل زمین: 15000 متر مربع.

زیربنای طرح: 1000 متر مربع

هزینه این طرح ( خرید زمین و مصالح بکار رفته) تاکنون که تنها ساخت و ساز آن به پایان رسیده ، بالغ بر 70 میلیون تومان بوده و طبق برآوردهای صاحبان طرح حدود 40 میلیون تومان دیگر نیز برای خرید وسایل که تماما صنعتی است، در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است که هیچگونه حمایتی از طرف دولت و موسسات وابسته بدان از این طرح نشده است و تماما هزینه ها بر دوش خود این عزیزان بوده است.

امید این عزیزان تنها به خدا بوده و همت و تلاش وصف ناپذیر خودشان باعث این رونق در منطقه خواهد شد که دیگر مردم منطقه برای خرید گوشت مرغ و تخم مرغ نیازمند به شهرستان سبزوار نباشند و بتوانند با بازاریابی مناسب این طرح بسیار بسیار عالی و درجه یک که در منطقه تا به حال نظیر نداشته است گامی مهم در این راستا برداشته باشند و هم خود اشتغال بکار داشته باشند و دیگران را مستقیم یا غیر مستقیم مشغول بکار دارند.

شروع کار

رنگ کاری ستون سقف

درون مایه طرح

در حال اتمام دیوار اطراف

دورنمای طرح

نمای بیرونی

ارسالی از: برادر عزیز ابوالفضل چشمی عباس

 


90/3/18::: 8:42 ع
نظر()
  
  

رییس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار از آغاز عملیات اجرایی طرح تجمیع اراضی 60 هکتاری قنات در روستای چشام این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ـ منطقه خراسان، سید ابوالفضل ذوالجلالی مقدم اعتبار مورد نیاز برای این طرح را دو میلیارد و300میلیون ریال دانست و به تجمیع 11.5 کیلومتر پوشش انهار اراضی با اجرای این طرح اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اگر راندمان انتقال آب 80درصد در نظرگرفته شود، میزان آب به هدر رفته 186هزار و 624 مترمکعب تقلیل می یابد، تصریح کرد: در این صورت میزان 419هزارو 904مترمکعب آب(برابر16لیتردر ثانیه ) در سال صرفه جویی می شود.

وی درادامه اذعان داشت: مردم به این باور رسیده اند که باکمک کارشناسان از روش هایی استفاده کنند که با کمترین میزان مصرف و هدر روی آب، بالاترین عملکرد را در واحد سطح داشته باشند.

این طرح بزرگ را جوانان روستای چشام برعهده گرفته اند و با خریداری وسایل مورد نیاز که مورد تایید جهاد کشاورزی است؛ به این باور رسیده اند که باید خودشان دست به کار شوند و امیدی به مسئولین طراز اول شهرستان نداشته باشند. چراکه در حال حاضر هیچگونه پیشرفتی بعد از انتخابات نمایندگان مجلس حادث نشد و ما همچنان بر سر همان راه اولیم که بودیم.

به امید اینکه روزی مسئولین عزمشان را جزم کنند و به صحبت های خود جامه ی عمل بپوشانند.


89/12/28::: 9:26 ص
نظر()
  
  
<      1   2