سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار نیکی کند، برادرانش دوستش خواهندداشت . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :64
مهمانان دیروز :130
کل مهمانان :279273
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/2/18
2:2 ع
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

رییس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار از آغاز عملیات اجرایی طرح تجمیع اراضی 60 هکتاری قنات در روستای چشام این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ـ منطقه خراسان، سید ابوالفضل ذوالجلالی مقدم اعتبار مورد نیاز برای این طرح را دو میلیارد و300میلیون ریال دانست و به تجمیع 11.5 کیلومتر پوشش انهار اراضی با اجرای این طرح اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اگر راندمان انتقال آب 80درصد در نظرگرفته شود، میزان آب به هدر رفته 186هزار و 624 مترمکعب تقلیل می یابد، تصریح کرد: در این صورت میزان 419هزارو 904مترمکعب آب(برابر16لیتردر ثانیه ) در سال صرفه جویی می شود.

وی درادامه اذعان داشت: مردم به این باور رسیده اند که باکمک کارشناسان از روش هایی استفاده کنند که با کمترین میزان مصرف و هدر روی آب، بالاترین عملکرد را در واحد سطح داشته باشند.

این طرح بزرگ را جوانان روستای چشام برعهده گرفته اند و با خریداری وسایل مورد نیاز که مورد تایید جهاد کشاورزی است؛ به این باور رسیده اند که باید خودشان دست به کار شوند و امیدی به مسئولین طراز اول شهرستان نداشته باشند. چراکه در حال حاضر هیچگونه پیشرفتی بعد از انتخابات نمایندگان مجلس حادث نشد و ما همچنان بر سر همان راه اولیم که بودیم.

به امید اینکه روزی مسئولین عزمشان را جزم کنند و به صحبت های خود جامه ی عمل بپوشانند.


89/12/28::: 9:26 ص
نظر()