سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوست دارد بداند نزد خدا چه موقعیتی دارد، به موقعیت خدا نزد خودش توجّه کند ؛ زیرا خدا بنده را در همان جایگاهی می نهد که او خدا را نزد او، در چنان جایگاه نهاده است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :3
مهمانان دیروز :95
کل مهمانان :279307
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/2/19
2:18 ص
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

اجرای طرح تجمیع و تجهیز اراضی و ایمن سازی قنات چشام

  معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  سبزوار از اجرای مرحله دوم طرح تجمیع و تجهیز اراضی و ایمن سازی قنات روستای چشام در بخش داورزن طی  سال جاری خبر داد.

«مهندس ایزدیان» گفت: این طرح در سطح 50هکتار با اعتباری معادل 550میلیون ریال در این شهرستان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: طی 3سال گذشته طرح مطالعاتی این پروژه آغاز و عملیات اجرایی آن نیز از سال قبل در سطح 50هکتار آغاز شده است.

وی اعتبار مرحله اول اجرای طرح را 600میلیون ریال اعلام کرد و افزود: 75درصد آن از محل تسهیلات دولتی و بقیه آن از محل خودیاری تامین شده است.رئیس اداره امور زیربنایی جهاد کشاورزی سبزوار هم عملیات اجرایی این طرح را شامل تسطیح لیزری اراضی، احداث جاده بین مزارع، احداث کانال انتقال آب و عملیات ایمن سازی قنات روستای چشام دانست.«مهندس احمد باغانی» هدف از اجرای طرح را استفاده صحیح از منابع آب و خاک و افزایش بهره وری آبیاری به منظور افزایش تولید در واحد سطح عنوان کرد.وی اظهار داشت: 230هکتار از اراضی قنات چشام تحت پوشش طرح قرار دارد که تاکنون عملیات در 100هکتار آن اجرا شده است و با تکمیل اجرای طرح 45درصد در میزان آب استحصالی صرفه جویی می شود.وی خرد بودن و پراکندگی اراضی، استفاده نکردن از ماشین آلات کشاورزی، هدر رفتن آب در انهار به دلیل مسیر زیاد آن، بالا رفتن هزینه های کاشت تا برداشت و پایین بودن بهره وری تولید در واحد سطح را از عوامل غیراقتصادی بودن کشاورزی اعلام کرد.این مقام مسئول گفت: روستای چشام واقع در بخش داورزن دارای 2رشته قنات است که قنات چشام با میزان آبدهی 35لیتر در ثانیه سالانه 54هکتار از اراضی آن زیر کشت محصولات زراعی قرار می گیرد.

منبع: وبلاگ اخبارفرهنگی اجتماعی بخش داورزن


90/9/28::: 1:43 ع
نظر()