سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با تحقّق اخلاص، دیدگان نور می گیرند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :110
مهمانان دیروز :179
کل مهمانان :280287
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/2/30
7:43 ص
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

در ادامه یادواره 16 شهید والامقام روستای چشام عصر روز جمعه 2 دی ماه بعد از مراسم تعزیه سی ام جوانان روستا تندیس میدان شهدای روستای چشام در میان خیل عظیم مشتاقان و سوگواران حسینی نصب شد.

 در این مراسم که با حضور پرشور مردم روستا و روستاهای اطراف و نیز بخشدار محترم منطقه داورزن و معاون فرمانداری شهرستان سبزوار برگزار گردید روحانی گرانقدر روستا به بیان مصائب و مداحی سید و سالار شهیدان پرداخته و در ادامه دبیر یادواره جناب آقای محمدرضا چشمی این تندیس را تلفیقی از محرم و عاشورا دانست و با توضیح اینکه دو بال کنار نماد بال های حضرت عباس(ع) در روز محشر می باشد و دست نماد دست قلم شده ایشان می باشد اشاره ای داشت و متذکر شد که من بعد هر جا نامی از چشام باشد این نماد و تندیس به همراه آن خواهد بود.

گفتنی است طراح هنری این اثر گرانبها جناب آقای غلامرضا چشمی برادر شهید بهزاد چشمی و سازنده آن جناب استاد خیرآبادی یکی از مجسمه سازان برجسته شهرستان سبزوار است.

در هنگام نصب

بعد از نصب

تندیس یادوراه شهدای چشام

نمایی از دو بال تندیس

حضور مردم

تندیس یادوراه5

حضور مردم2

ارسالی از: یوسف محمدپور

با تشکر از عباس چشمی(مدیر مدرسه ابتدایی چشام) که این تصاویر را به دست ما رساندند.

 


90/10/4::: 7:41 ع
نظر()