سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ شما نزد خداوند، خوش خوترین های شما هستند ؛ آنان که فروتنی می کنند و با دیگران الفت می گیرند و دیگران با آنان، الفت می گیرند [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :12
مهمانان دیروز :86
کل مهمانان :278231
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/2/8
4:13 ص
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

چشمان بیدار کویر، یادواره شهدای والامقام روستای چشام، هشتم محرم الحرام در روستای چشام در میان جمع کثیری از مردم، حضور پررنگ مسئولان شهرستان سبزوار؛ معاونت استاندار و فرماندار شهرستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بخش داورزن و دیگر مسئولان با استقبال باشکوه اهالی روستای چشام و روستاهای بخش داورزن برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیات نور در حسینیه روستای چشام آغاز شد و جناب آقای محمدرضا چشمی دبیر ستاد یادواره شهدای ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به میهمانان عزیز گزارشی از فعالیتهای ستاد ارائه داد.

در ادامه، سردار درچه‌ای سخنران این مراسم طی سخنانی با اشاره به مقام عظیم شهدا در نزد پروردگار تصریح کرد : شهادت ویژه کسانی است برای تعظیم خداوند تمام هستی و دنیای خود را پشت سر گذاشته اند.

وی در این مراسم  که اقشار مختلف مردم بسیجیان ،  خانواده های معظم شهدا وایثارگران و مسئولان شهرستان و بخش داورزن حضور داشتند با اشاره به هنر شهادت گفت : این نعمت الهی به خانواده ای معظم شهدا هم عطا شده است .

پس از سخنرانی، به مناسبت ایام محرم، مراسم مداحی و مرثیه خوانی سید و سالار شهیدان فضای معنوی مراسم را با یاد سرور شهیدان عالم عطرآگین کرد. در ادامه مراسم تندیسهای مقاومت منقوش به تمثال شهدای این روستا به خانواده های شهدا اهداشد.

در یک سنت شکنی، مسئولان با در دست داشتن تندیس شهدا به سمت خانواده های معظم شهدا رفته و آن را به این خانواده ها اهدا کردند.

در حاشیه این مراسم سینه زنی هیئت های مذهبی این روستا به همراه نوحه خوانی علم برداری و نخل بندی انجام شد و شرکت کنندگان در این مراسم برای ادای احترام و قرائت فاتحه در گلزار شهدا حضور پیدا کردند

همچنین طی مراسمی نمایشگاه «ذبح عظیم» با مضامین عاشورا و بقیع و غرفه چشام شناسی و شهید و شهادت که به صورت زیبایی در حاشیه محل برگزاری مراسم برپا شده بود افتتاح و در معرض دید عموم قرار گرفت .

همچنین در این مراسم ساختمان جدید پایگاه مقاومت بسیج روستا افتتاح شد.

 

محل برگزاری مراسم

پوستر یادواره

سن برنامه

مجری برنامه

قرآن خوانی

سرود جمهوری اسلامی ایران

محمدرضا چشمی دبیر یادواره چشام

حضور مردم

حضور مسئولان شهرستان و استان

تقدیر از خانواده شهدا

نماز جماعت ظهر

با تشکر از تمامی کسانی که در این مراسم حضور فعال داشتند.


90/9/22::: 10:16 ص
نظر()