سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیارند کسانی که دانش دارند و از آن پیروی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :135
مهمانان دیروز :179
کل مهمانان :280312
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/2/30
9:55 ص
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

هوالمحبوب

به همت گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی مقطع متوسطه آموزش و پرورش شهرستان خوشاب، جمعی از دبیران محترم زبان و ادبیات فارسی ، دبیران محترم تاریخ، سرگروه‌های محترم آموزشی شهرستان خوشاب و گروهی از دوستداران آثار تاریخی-فرهنگی از ابنیه‌ی تاریخی روستای چشام بازدید نمودند. آقای موسی‌الرضا ربانی خواه -کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و از علاقه‌مندان آثار تاریخی فرهنگی-که سرپرستی این گروه بازدیدکننده را بر عهده داشتند درباره هدف این اقدام فرهنگی ابراز نمودند: هدف ما  معرفی بزرگان علم و ادب روستا در طی تاریخ، آشنایی با آثار تاریخی روستا و معرفی چشام به عنوان ماندگارترین روستای منطقه داورزن  می‌باشد. روستای چشام قدمتی به بلندای خطه بیهق دارد و بزرگان علم و ادب روستا، آثار ماندگار تاریخی آن و خیل عظیم قشر دانشگاهی امروزی روستا، خود نشانگر پیشینه تاریخی-فرهنگی چشام است. ایشان از زحمات و استقبال گرم شورای اسلامی، دهیار و اهالی محترم تقدیر و تشکر نمودند و از مسئولان منطقه و شهرستان خواستار توجه بیشتر به آثار تاریخی و بافت قدیمی روستا شدند.

همچنین ایشان اظهار داشتند: اگر همت والای خیرین بزرگوار و اهالی محترم روستا نبود شاید مسجد جامع و امامزده روستا وضعی دیگر داشت. این دو اثر تاریخی که در شمار آثار ملی کشور به ثبت رسیده است توجه بیشتر مسئولان میراث فرهنگی شهرستان را می‌طلبد تا از فرسودگی‌های احتمالی آن جلوگیری شود.

گروه مذکور از مسجد جامع (دوره صفوی)، بقعه متبرکه امامزده سید ناصر(عصر سربداری)، تپه فاریاب(دوره پارت)، منزل حاج کاظم چشمی(خانه تاریخی) و بافت قدیمی روستا بازدید نمودند . با بزرگان تاریخی روستا نظیر حاکم چشمی، خواجه شمس الدین علی چشمی و ... آشنا شدند. در پایان به رسم یادبود دو جلد از مجموعه اشعار آقای عباس چشامی به نام‌های کاش کمی بد بودی و چقدر دیر رسیدم و یک جلد از مجموعه اشعار آقای سید مجید چشمی به نام گل مریم تقدیم ادب‌دانان و فرهنگ‌دوستان گردید.

تصاویری از این بازدید:

       

منبع خبر: چشام نیوز


90/2/10::: 11:2 ص
نظر()