سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت ترس از خداونداست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :128
مهمانان دیروز :179
کل مهمانان :280305
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/2/30
8:48 ص
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

بازی گوی‌پلیسی

برای این بازی باید توپ و چوب مخصوص بازی تدارک دیده شود و همچنین میدان بازی که اندازه‌ی آن با خط مشخص شده است.

در ابتدا افراد برای بازی به 2 تیم، 5 یا 7 نفره تقسیم می‌شوند. بعد از قرعه‌کشی که مشخص‌ می‌شود چه تیمی باید بازی را شروع ‌کند، تیم شروع کننده‌ی بازی به پشت میدان که محل شروع بازی است می‌رود و برای شروع بازی آماده می‌شود. افراد تیم دیگر باید در داخل میدان بازی پخش شوند و در جای مشخص شده بایستند.

 

 تیم بالا که ضربه را می زند

 شروع بازی:

هر کدام از افراد تیم شروع کننده‌ی بازی که به اصطلاح به آنها تیم بالا گفته می‌شود، به ترتیب و به نوبت زننده‌ی 3 ضربه با چوب به توپ می‌باشند که باید توپ به بالا یا به سمت جلو هدایت شود. در ضمن توپ آنها نباید در پشت سر بازیکن ضربه‌زن فرود بیاید یا از خطوط مشخص شده بگذرد. اگر این گونه شود امتیازی به تیم ضربه‌زن تعلق نمی‌گیرد. بعد از اتمام ضربات(3 عدد توپ) بازیکن به جایگاه مخصوص که سرپلیس نام دارد می‌رود و منتظر می‌ماند تا هم‌تیمی او هم سه ضربه یا سه توپ خود را بزند. بازیکنی که سرپلیس ایستاده با بهترین ضربه‌ی هم تیمی خود، باید به سرعت تمام خود را به انتهای مسیر مشخص شده که تَهِ پلیس نام دارد، برساند. اگر توانست با همان توپ برگردد، که برمی‌گردد، ولی اگر نتوانست آنجا می‌ماند تا همبازی او ضربه‌ی دیگر خود را به توپ بزند تا او بتواند برگردد. در این میان افراد داخل میدان یا تیم پایین باید توپ را گرفته و به فرد یا افراد در حال طی کردن مسیر مورد نظر بزنند.(این افراد پلیس نام دارند) اگر توپ به آنها برخورد کرد که تیم بالا سوخته و باید جای خود را با تیم پایین عوض کند ولی اگر به فرد یا افراد پلیس برخورد نکرد و توانستند با موفقیت مسیر را طی کنند دوباره بعد از دیگر افراد تیم، دارای توپ هستند و بدین صورت بازی ادامه می‌یابد.

 

تیم پایین

شایان ذکر است که تیم پایین یا افراد داخل میدان وظیفه دارند که توپ را به دست بازیکن ضربه‌زن برسانند، چون افراد تیم بالا حق ورود به داخل زمین را ندارند.


گردآورنده: حسن چشمی(خالسر)

 

 


89/11/12::: 9:56 ص
نظر()