سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بپرهیزید از صولت جوانمرد چون گرسنه شود و از ناکس چون سیر گردد . [نهج البلاغه]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :33
مهمانان دیروز :35
کل مهمانان :278047
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/2/5
2:45 ع
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

همزمان با روز پدر و ولادت حضرت علی (ع) سیلابی در منطقه داورزن جاری شد و علاوه بر اینکه خساراتی به کشاورزان و باغداران وارد کرد باعث شد تا این سیلاب به دورن قنات چشام نیز نفوذ نموده و مسیر رفت آب را مسدود نماید. با تلاش بی وقفه جهاد کشاورزی داورزن و سبزوار به سرعت نسبت به بازگشایی مسیر مسدودی آب اقدام شد ولی تاکنون مسیر آب بطور کامل باز نشده است. در این میان با تلاش مسئولین روستا  و نیز مهندس حسن چشمی قرار بر این شد تا در این مدت که آب در مسیر قنات نیست نسبت به کانال کشی مسیر آب درون روستااقدام شود که با همکاری خوب مردم همراه شد و مسیر قبلی منبع آب شرب روستا(پی او) تا محل دهن فره که نزدیک میدان شهداست، کانال کشی شد.

قنات تیشون

قنات تیشون

قنات تیشون  قنات تیشون

قنات تیشون قنات تیشون

قنات تیشون

قنات تیشون

قنات تیشون

با تشکر و قدردانی از تمامی کسانی که برای زادگاهشان بی دریغ آستین همت را بالا زده اند. درود بر چنین دلیر مردانی.

خبرنگاران افتخاری: علی و یوسف محمدپور قلعه نوی


  
  

خانواده مرحوم هادی چشمی استاد اکبر در اقدامی خیر خواهانه تعداد 10 عدد پنکه سقفی به روستا اهدا نمودند که تعداد 8 عدد به هیئت جوانان علی اکبری و 2 عدد به مسجد جامع روستا با نظر خانواده مرحوم اختصاص یافت.

هیئت علی اکبری چشام

هیئت علی اکبری چشام هیئت علی اکبری چشام

هیئت علی اکبری چشام

هیئت علی اکبری چشام 

هیئت علی اکبری چشام  هیئت علی اکبری چشام

هیئت امنای مسجد جامع و هیئت جوانان علی اکبری این اقدام خیر خواهانه را به فال نیک گرفتند و از خانواده جوان ناکام هادی چشمی تشکر نمودند.

وب سایت چشام نیز از این اقدام نیک و خداپسندانه مراتب تشکر و تقدیر خود را اعلام می دارد.


92/4/23::: 9:36 ع
نظر()
  
  

قابل توجه افرادی که میگفتن استاد محمدعلی فقط توی ماه محرم به فکر حسنیه می افته. حالا ببینین که در این گرما و حتی روز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر نیز دست بردار حسنیه نیست و با تمام توان و علاقه به سیدالشهدا (ع) مشغول آجر فرش نمودن سکوهای عزاداران حسینی یه. 

حسنیه چشام

حسنیه چشام

حسنیه چشام

حسنیه چشام

حسنیه چشام

حسنیه چشام

عکاس: موسی الرضا ربانی خواه


92/3/7::: 7:36 ع
نظر()
  
  

هیئت امنای توسعه و عمران و آبادانی روستا تشکیل شد. این تشکّل اهم فعالیتش حذف هزینه‌های نابجا و اضافی مراسمات عزا، جشن و ... می‌باشد. در اولین اقدام عملی این تشکّل و البته استقبال گرم خانواده مرحومه طوبی چشمی مادر شهید اکبر چشمی افراد ذیل با تقدیم هزینه چاپ بنر،آگهی ترحیم و ... به این تشکّل، عرض تسلیت متفاوتی ابراز داشتند:

خانواده های محترم: مرحوم حاج محمد چشمی عباس، مرحوم طوبی چشمی، کاظم چشمی صفر، حاج محمد چشمی(شورا)، شهید حسن چشمی، علی چشمی عبدالعلا، محمدرضا چشمی قانونی، اصغر چشمی، ابوالحسن چشمی، حسن چشمی کربلایی علی و نیز اعضای محترم شورا و حوزه امام سجاد صدخرو و پایگاه مقاومت بسیج و اهالی ماهنامه فریاد و کانون فرهنگی هنری روستای چشام که جمعا مبلغ 370 هزار تومان جمع آوری شد و به حساب مستقر در پست بانک روستا واریز شد.

صاحبان حساب این هیئت در پست بانک روستا: آقایان علی اصغر چشمی، حسن ربانی خواه و حسن سلیمانی چشم. که برای برداشت از حساب امضای حداقل 2 نفر باید باشد.

لطفا؛ نظرات خود، جهت استفاده هر چه بهتر از درآمدهای واریز شده به این حساب را با ما در میان بگذارید تا راهنمایی برای اعضای هیئت امنای توسعه و عمران و آبادانی روستای چشام گردد.


92/2/30::: 8:22 ع
نظر()
  
  

مرمت درختان و فضای سبز مصلی:

چشام

روستای چشام

کاشت کشاورزان:

روستای چشام

روستای چشام

روستای چشام

روستای چشام

کاشت پسته:

روستای چشام

روستای چشام


  
  

گزارش تصویری از این زیبایی:

2

3

4

5

6

7


91/2/27::: 11:10 ص
نظر()
  
  

 بعد از وقفه ای چند ساله و اعتراضی که انجام گرفت و نیز بعد از انتخابات مسئولین به فکر استادیوم چشام افتادند و با صرف 20 میلیون تومان همت به دیوار کشی اطراف آن نمودند که طبق اظهارات پیمانکار این طرح آقای حسن بروغنی تا پایان اردیبهشت ماه 91 دیوار کشی استادیوم به پایان می‌رسد و حداقل حد و مرز این استادیوم مشخص می‌شود.

1

2

 3 

4

5

6

7

8

9

10

11

12

امید است که مسئولین طراز اول شهرستان خودشان به این فکر بیفتند که باید کاری برای روستاهای فعال و پرجمعیت کرد نه اینکه خود را در معرض کاری که مردم برایشان انجام می‌دهند ببینند و بعد بگویند ما هم حداقل کاری کنیم.

ارسالی از پایگاه مقاومت بسیج چشام


91/2/16::: 1:39 ع
نظر()
  
  

قریب به 60 سال است که جوانان و نوجوانان چشام به فوتبال علاقه وافری نشان می‌دهند ولی چه سود که هیچ کس به فکرشان نیست و قدمی برایشان جلو نمی‌گذارد. اگر پای حرف این عاشقان سینه چاک بنشینی و به درد دلهای آنها گوش بسپاری درمی‌یابی که با چه علاقه ای هر روز عصر دور هم جمع می‌شوند و در مدرسه ابتدایی و دبیرستان به بازی مشغول می‌شوند.

حدود سال 82 بود که کلنگ استادیوم ورزشی چشام زده شد در ابتدا بودجه ای معادل 10 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده بود تا اطراف آن دیوارکشی شود و رختکن برای بازیکنان درست شود ولی بعد از یک سال پول آن صرف تنها یک اتاق 20 متری شد و دیگر ...

5

سال 86 بود که دوباره بودجه ای در حدود 5 میلیون تومان اختصاص داده شد و تنها بخشی از اطراف استادیوم تا ارتفاع 1 متر سنگ چینی شد و دیگر ...

4

در حال حاضر که در بحبوحه‌ی انتخابات نمایندگان مجلس هستیم زمزمه‌ای برای این استادیوم غریب و دورافتاده به گوش می‌رسد که اعتباری معادل 10 میلیون تومان برای آن اختصاص داده شده است که امیدواریم این بار نیز همانند دفعات قبل به بیراهه‌ها نرود؛ چرا که اگر دنبال جلوگیری از انحرافات جوانان و نوجوانان هستیم نباید بگذاریم هر مسئولی با سلیقه خودش این پول‌ها را به باد دهد.

به خاطر این بی‌مهری‌ها بازیکنان قید استادیوم را زده‌اند و بدون هیچ گونه چشم‌داشتی از مسئولین تراز اول شهر  هر روز با هم در مدارس ابتدایی و دبیرستان روستا با اجازه مدیران مدارس به بازی می‌پردازند و البته قدردان زحمات مدیران مدرسه نیز هستند.

قابل توجه نمایندگان مجلس شهرستان در دوره بعد:

اگر بنا به هر دلیلی به مجلس پای گذاشتید یادتان نرود که استادیوم ورزشی روستای چشام بعد از 8 سال فقط تنها یک زمین خاکی دارد که آن هم نامطلوب است و برای بازی مناسب نیست.

تصاویری از مسابقه فوتبال جوانان روستای چشام با جوانان روستای باقرآباد:

 1

2

3


90/11/6::: 7:20 ع
نظر()
  
  

بعد از چند سال بالاخره شاهد نزول برکت آسمانی برف در چشام بودیم.

برف چشام به روایت تصویر:

 

1

2

3

4

3

5

عکاس: حامد ربانی خواه(دانش آموز سوم راهنمایی چشام)


90/10/17::: 10:46 ص
نظر()
  
  
   1   2      >