سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلت را با پند زنده کن و با بی رغبتی بمیران و با یقین نیرو بخش و با حکمت روشن ساز . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :14
مهمانان دیروز :19
کل مهمانان :277993
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/2/4
3:14 ع
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

او منتظر است تا که ما برگردیم     ماییم که در غیبت صغری ماندیم

مراسم جشن تولد امام زمان (عج) امروز در روستای چشام با حال و هوای وصف ناشدنی و با خیل عظیم جمعیت مشتاق و هواخواه برگزار شد.

شروع مراسم با قرائت قرآن آقای جلال چشمی به انجام رسید و بعد از آن با زمزمه دعای فرج امام زمان ادامه یافت. مجری برنامه آقای عباس چشمی برنامه را در دست گرفت و بعد خوش آمدگویی و تبریک این روز خجسته، ابیاتی در مدح امام عصر خواند و از دانش آموز نونهال زهرا چشمی جهت اجرا دکلمه و نجوا با امام عصر دعوت کرد و این نونهال خوش سخن جمعیت را با حرکات و تغییر چهره های خود به وجد آورد و با تشویق حاضران همراه شد. مداح عزیز حاج علی فریبرزی چند دقیقه ای در مدح امام عصر مرثیه خوانی نمودند و در ادامه نونهال گرامی خانم مهسا چشمی فراتر از حد انتظار ظاهر شد و با دکلمه ای غرا و شیوا همگان را مجذوب سخنان و اشارات خود کرد و با تشویق پی در پی حاضرین همراه شد.

مجری برنامه که سعی داشت برنامه را از حالت عادی خارج نماید با اجرای نمایش زن و شوهر که حجت چشمی و خود مجری این برنامه مهیج و شاد را برگزار نمودند لب همه را به خنده باز نمودند و گروه موسیقی چشمان بیدار کویر(موسی الرضا ربانی خواه = سنتور، علی چشمی = دف و مهدی ربانی خواه = آواز) به اجرای تصنیف محلی خراسانی بنام آوای روستا پرداخت.

در ادامه گروه سرود دارالقرآن زینبه روستا به اجرای سرود در خصوص امام زمان پرداخت و بعد با اجرای مسابقه حمل توپ با قاشق مخصوص دانش آموزان ابتدایی برنامه ادامه یافت.

در این میان مجری برنامه جوایز برندگان مسابقه نیمه شعبان(برگرفته از متن ماهنامه فریاد 17) که سوالات آن در ابتدای برنامه پخش شده بود، پرداخت و گروه موسیقی چشمان بیدار کویر تصنیف سودای عشق را اجرا نمودند.

با پایان یافتن برنامه ها و پذیرایی حاضران مجری برنامه از برندگان مسابقه سودوکوی فریاد با اهدای تندیسی زیبا تجلیل نمود.(برندگان مسابقه سودوکو که در 8 شماره پی در پی شرکت و جواب صحیح داده بودند:خانم ها عزت آرا، مریم چشمی, مقدسه چشمی، عفت آذربو، زهرا چشمی و فاطمه چشمی بودند) و نیز مدیریت کانون فرهنگی روستا از فعالان فرهنگی روستا با اهدای کارت هدیه تجلیل و قدردانی نمود و برنامه حدود قبل اذان ظهر به پایان رسید و حاضران راهی مسجد جامع جهت برپایی نماز ظهر و عصر شدند.

در ادامه بر خود لازم می دانم از حضور و تلاش مجدانه مردم خونگرم روستا تشکر نمایم و اسامی برخی از کسانی که کمک مالی برای برپایی جشن داشتند را اعلام نمایم و صمیمانه مراتب تقدیر و سپاسم را تقدیم دارم:

آقایان حامد و اسماعیل مقیسه، سید ناصر چشمی، حسین چشمی تقی، موسی الرضا بروغنی، داود چشمی ناصر، داود چشمی علی و رضا چشمی مبلغ 500 هزار تومان ، برادران ربانی خواه اهدای 10 عدد کارت هدیه بانک مسکن و تندیس مسابقه سودوکوی فریاد را اهدا نمودند و مابقی دوستان که حاضر به بردن نامشان نشدند.

 

جشن ولادت امام عصر روستای چشام

جشن ولادت امام عصر روستای چشام

جشن ولادت امام عصر روستای چشام

جشن ولادت امام عصر روستای چشام

جشن ولادت امام عصر روستای چشام

جشن ولادت امام عصر روستای چشام

جشن ولادت امام عصر روستای چشام

جشن ولادت امام عصر روستای چشام

جشن ولادت امام عصر روستای چشام

جشن ولادت امام عصر روستای چشام

جشن ولادت امام عصر روستای چشام


92/4/3::: 10:55 ع
نظر()