سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا دانشمند باش یا دانشجو یا شنونده و یادوستدار و پنجمی مباش که هلاک می گردی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :17
مهمانان دیروز :60
کل مهمانان :278150
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/2/7
3:2 ص
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

مسجد جامع چشام

مرمت مسجد جامع روستای چشام بنایی ماندگار از دوران صفویه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار از مرمت استحفاظی و استحکام بخشی مسجد جامع روستای چشام از توابع شهرستان داورزن خبر داد.

بر پایه این خبر  حشمت‌الله متین‌فر   در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرمت استحفاظی و استحکام بخشی مسجد جامع روستای چشام از توابع شهرستان داورزن با توجه به اهمیت این بنا آغاز شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار، افزود: این مسجد با تزئینات آجر و به سبک ایرانی در دوران صفویه بنا شده است.

وی در ارتباط با اقدامات مرمتی در دستور کار برای این مسجد، گفت: اقدامات مرمتی این مسجد را شامل بام‌سازی و رفع خطر از پوشش‌های مسجد، ایجاد و احداث پی تقویتی بتن مسطح زیر دیوارها، پی اصلی مسجد برای جلوگیری از رانش و نشست دیوارها در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار، افزود: این مسجد در 16 فروردین سال 1377 و به شماره 1986 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

ریس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار، در ادامه به بناهای تاریخی این روستا اشاره کرد و افزود: امامزاده سید ناصر از دوران تیموریان، حمام و چند خانه مسکونی ارزشمند از دوران قاجار و بافت تاریخی زیبا و دیدنی آن را از دیگر آثار ارزشمند تاریخی این روستا است.

و اینک تصاویری از این مرمت:

مرمت

مرمت

مرمت

مرمت

مرمت

مرمت

مرمت

مرمت

مرمت

مرمت

مرمت

عکاس: محمدرضا چشمی


91/5/22::: 7:49 ع
نظر()