سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس به شخصی مسأله ای بیاموزد، مالکش می گردد . گفته شد : آیا وی را خرید و فروش هم می کند؟ فرمود : نه، بلکه امر و نهیش می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وب سایت
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

مهمانان امروز :31
مهمانان دیروز :25
کل مهمانان :277436
تعداد کل یاداشته ها : 212
103/1/10
6:41 ع
امکانات وب سایت

چت آنلاین



نیت کنید و اشاره فرمایید


دریافت کد ساعت

..
مشخصات مدیر وب سایت
 
مهدی ربانی خواه[35]
چشام، روستایی است ایستاده بر کرانه کویر سبزوار از توابع بخش داورزن و یکی از چهار روستای بزرگ این بخش دیرینه. با پیشینه‏ای از فرهنگ، ادب و دانش؛ و آمیزه ای از دانایی، دینداری و دردمندی؛ مردمی خونگرم و بافرهنگ و محیطی مصفا و سرسبز. وجود رشته قناتها و باغهای میوه و کشتزارهای سرسبز، کویر را از صورت جغرافیای آن زدوده و ترنم زندگی و شور و سرزندگی را برای مردم به ارمغان آورده است. باشد که پاسش داریم و تداومش بخشیم.

طرح در دست اجرا - کلیک کنین
لوگوی دوستان
 

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط کشوری –مصوب 1362- با چند تغییر در جغرافیای استان خراسان رضوی موافقت کرد که براین اساس، شهرستان داورزن به مرکزیت شهر داورزن از ترکیب بخش مرکزی از ترکیب دهستانهای مزینان و کاه و بخش باشتین ایجاد می شود
دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد شهرستان داورزن در استان خراسان رضوی موافقت کرد.

به گزارش "سلام سربدار" به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط کشوری –مصوب 1362- با چند تغییر در جغرافیای استان خراسان رضوی موافقت کرد که براین اساس، شهرستان داورزن به مرکزیت شهر داورزن از ترکیب بخش مرکزی از ترکیب دهستانهای مزینان و کاهک و بخش باشتین ایجاد می شود.

بر این اساس، بخش باشتین به مرکزیت روستای ریوند از توابع دهستانهای باشتین و مهر در تابعیت شهرستان سبزوار نیز ایجاد می شود.

همچنین روستاها، مزارع و مکانهای؛ حسین آباد، شاهرخ آباد، مهرآباد، غیاث آباد، کلاته سادات بالا و یحیی آباد از دهستان باشتین بخش داورزن منتزع و به دهستان کاه همین بخش الحاق می شود.

بر اساس مصوبه دولت، دهستان مهر به مرکزیت روستای مهر در تابعیت بخش داورزن شهرستان سبزوار از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهای کمال آباد، بروغن، چشام، شهرآباد، فاریاب، ساسان کاریز، گاوگلی آباد، مغیثه، بندزیر، چاه عمیق، نفره مغیثه، چاه عمیق بروغن، طرز، یحیی آباد، باغ عبدالحسین رمضان علی، کوشک باغ، بهنگر، مهر، کلاته اخلوری، مزرعه مهدی کاریز، سنقر، کلاته حاج علی، کلاته حاج حسین، کلاته سیر مزار، حسین آباد، مهرآباد، غیاث آباد و کلاته سادات بالا ایجاد می شود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
منبع خبر: پایگاه تحلیلی سربداران سبزوار

91/4/11::: 1:47 ع
نظر()